ייעוץ שיווקי- מה חשוב לדעת על השירות הזה?
אני פוגשת לא מעט עסקים שמחפשים שירות של ייעוץ שיווקי, תחת ההנחה כי ייעוץ שיווקי יעשה להם סדר, יכוון אותם במה להתמקד, יסדר את המערך הפנים ארגוני, ויעניק להם כלים לניהול יעיל יותר של הזמן. ייעוץ שיווקי מכוון לסייע לבעל העסק להתמקד בפעולות האסטרטגיות שיביאו גידול – שגם אותן אגב, היועץ השיווקי מגדיר יחד עם בעל העסק.
למה יצא שם רע לתחום של ייעוץ שיווקי?
ייעוץ שיווקי הוא תחום מבורך לעסקים, אבל כמו כל תחום ייעוץ במדינתנו הקטנטונת, גם הוא עמוס ורווי, והשוק מפוצץ במי שיודע פחות ומי שיותר. לא אחת אני שומעת מבעלי עסקים ש"הכל חרטא, כולם שרלנטים".
הסיבה לרוב, היא בהגדרת הציפיות ועל כך נדבר מיד, וגם טמונה לצערי בסיבה השנייה שתיארתי למעלה – השוק של ייעוץ שיווקי באמת מוצף ביועצים שאין להם ניסיון משל עצמם, כיצד להרים חברות, כך שהם יודעים יופי לדקלים תיאוריות, אבל רב המרחק בין הפרקטיקה לבין תיאוריות של שיווק.
ליועצים בכלל, הולך ומתגבש לצערי שם רע, גם בעולם. מספיק שתצפו בסרטונים עדכניים של טוני רובינס – Tony Robbins – גורו היועצים לגידול עסקי, ותראו כיצד הוא מקטר על כך שהשוק השתנה, מוצף והוריד את סטנדרט המצוינות.
נכללים בקטגוריה זו (ולא בצדק) יועצים מכל תחומי ההגדלה, ההעצמה וההגברה – החל מייעוץ מנטלי, ייעוץ להגשמה עצמית, ייעוץ NLP, ייעוץ שיווקי, ייעוץ לחיים מאוזנים, ועוד ועוד. עולם היועצים כל כך עמוס, עד שההידרדרות בתפיסה של הצרכנים אודותם, בלתי נמנעת.
אז מתי כמה ולמה נעזרים בכלל בשירות של ייעוץ שיווקי?
ריכזתי בפניכם 3 פרמטרים, שיעזרו להבין מה לעשות עם שירות של ייעוץ שיווקי, מתי לדעת שהעסק זקוק לו , אילו טריקים יאפשרו לכם לקבל את התורה בזול או בחינם, והכי חשוב – מה לעשות עם כל הידע הזה?
הפנימו את המטרה הראשונה והחשובה של ייעוץ שיווקי- סדר שיטתי בתפעול הפעילות
ייעוץ שיווקי נועד לאפשר לעסק לנהל טוב יותר (קרי יעיל יותר), את האופרציה התפעולית והשיווקית שלו.
זה נושא ענק שחולש על כל תחומי ההתנהלות של עסקים ולכן הוא מאוד פופולרי בקרב עסקים קטנים, שמרגישים שהם "נשטפים" תחת השוטף, ולא מצליחים לנהל שיטה מוסדרת כדי להביא לקוחות ולטפל בהם במקסימום הצלחה ויעילות.
בדרך כלל ייעוץ שיווקי פופולרי לעסקים קטנים נותני שירות, שכן דווקא אלה הקטנים, לרוב בעלי כוח אדם דל (כדי לשמור על רווחיות), עובדים בצורה מעגלית של טיפול במשימות ותפקידו של היועץ השיווקי הוא לעצור לרגע את הגלגל, להסתכל מלמעלה על התנהלות החברה ולהתחיל לייצר סדר תפעולי, שיטתי.
עסק קטן המבקש שירות של ייעוץ שיווקי, חייב להתחיל מיצירת הסדר השיטתי והתפעולי, שכן כל רעיון של פיתוח עסקי שיווקי, לא יעבוד, אם לא יהיה מי שיצליח להרים את הכסף מהרצפה ולקצור את הלידים.
בחנו שאתם מקבלים את המטרה לשמה התכנסתם לתהליך של ייעוץ שיווקי – גידול!
לאחר שהוגדרו שיטות העבודה שיובילו את העסק למצב של תפעול שיטתי מוסדר, עוברים לשלב הפיתוח. השלב הקודם של ייעוץ שיווקי התמקד ביצירת סדר בהתנהלות החברה וזה כולל למשל:
- הבאה של כוח אדם – אפילו במשרה חלקית
- ביזור סמכויות
- התמקדות בעיקר תוך הגדרה לכל עסק מהו עיקר ומהן טפל, מה חשוב ומה דחוף
לאחר כל אלה, מטרתו של ייעוץ שיווקי, היא להביא אפיקים חדשים של צמיחה וגידול
כאן נדרש היועץ השיווקי להתבונן פנימה לתוך קטגורית הפעילות של העסק, ולהבין אלו מהלכים שיווקיים או פנים ארגוניים, יביאו לעסק גידול מאפיקים חדשים.
למעשה אם בחלק הראשון, המטרה הייתה לייצר סדר, השלב הבא חייב להיות מכוון למהלכי גידול . ולכן כאן תפקידו של ייעוץ שיווקי, הוא לצייד את העסק בכיוונים, רעיונות ופיתוחים של מוצרים או שירותים חדשים שטרם היו לו.
כמו כן, עליו לבנות אריזות של מוצרים ושירותים קיימים, לכדי מוצרים או שירותים חדשים שמספקים ערך אחר לקהל מטרה קיים או נוסף.
(ולקריאה על תהליך היצירה של פירוק והרכבה מוצרים/ שירותים קיימים לאחרים, קראו את דף האסטרטגיה השיווקית שלנו).
שימו לב שאנחנו עוד לא מדברים בכלל שיווק דיגיטלי. אנחנו עדיין עמוק בזירה שבוחנת מה לעשות? איזה כיוון יביא גידול? תפקידו של השיווק הדיגיטלי הוא להדהד את הכיוון שנבחר.
ולכן, בעל עסק צריך לצפות מהיועץ השיווקי לא להסתפק רק ב"לעשות לו סדר" אלא להביא לו את הכיוונים לגידול, שאולי הוא בעצמו לא חשב עליהם. כאן נמדד יועץ שיווקי טוב אם הוא כזה שיש לו ניסיון ביצירת מהלכים של פיתוח עסקי, ושמביא קבלות מלקוחות אחרים שלהם ביצע מהלכים של פיתוח עסקי.
הטיפ שאני יכולה לתת לכם כאן: בקשו דוגמאות למהלכים כאלה, כשאתם מתלבטים עם איזה יועץ שיווקי לסגור.
הבינו את השוק של ייעוץ שיווקי, זה יעזור לכם להחליט איזה ספק אתם צריכים
זוכרים שדיברנו שהשוק מוצף? אז כן, השוק מוצף וכך גם טווח המחירים של ייעוץ שיווקי. בבואכם לשכור שירות של ייעוץ שיווקי, וודאו שאתם סוגרים עם אדם בעל ניסיון בעסקים בתחום שלכם, שיש לו קבלות ביצירת מהלכי פיתוח עסקי שהביאו לעסקים אחרים גידול ובקשו דוגמאות.
ההסכם עם יועץ שיווקי, תלוי נקודת המוצא של העסק שלכם
הרבה פעמים, תקבלו מיועץ שיווקי הסכם התקשרות אשר מתומחר לפי שעת ייעוץ ותדרשו לשלם סכומי עתק על שעת ייעוץ, שלא בטוח מה ייצא ממנה.
אפשר להבין את היועץ שמתמחר לפי שעת ייעוץ ,כי הוא עוד לא מכיר את הבריף שלכם ועוד לא יודע לאילו אפיקי חשיבה תתקדמו, אבל אפשר גם להבין אתכם העסקים, שרוצים לדעת על מה אתם עומדים לשלם.
ולכן הטיפ שאני מציעה לכם הוא כזה:
אם אתם עסק בהקמה- אתם זקוקים להגדרות משמעותיות של "מי אני (העסק), למי אני מוכר, מי הקהלים שלי, איך תפעל? כאן שווה להשקיע בייעוץ שיווקי עם קבלות – אלה לרוב יגבו מכם תשלום לפי שעה.
אם אתם עסק בשוטף – כוונו להסכם בייעוץ שיווקי מבוסס תוצאות גידול. זה יכול להיות תשלום בסיס ואחוזים מפעילות שהיועץ הביא.
יש לכם זמן ומוטיבציה להשקיע? התורה נמצאת שם ברשת. אתם "רק" צריכים ליישם...
איך להגדיר קהלי מטרה? מהו תהליך החשיבה שימצא לעסק בידול? אילו חוקי קריאייטב יעזרו לכם לנסח הנעות לפעולה שמוכרות? על כל אלו תוכלו לקרוא בבלוג שלנו שמוקדש רבות לנושא הייעוץ השיווקי שאנו מספקים ללקוחותינו כחלק אינטגרלי מהשירות של בלוג אבאוט – BlogAbout.
שימו לב: רעיונות וכיווני חשיבה יש בשפע, ואנחנו פורשים אותם כאן לתועלת העסקים. אבל היו כנים עם עצמכם – אם לא תיישמו ולא "תעבדו בזה", רק הרעיון לא יביא לכם גידול. חייבים לבצע אותו.
אל תנסו לנצח על התזמורת של ייעוץ שיווקי, וקמפיינר כשאתם טובעים בשוטף (כרגע)
זו למעשה הרעה החולה של תהליכי ייעוץ שיווקי שמסתיימים במפח נפש. אני חושבת שאין לקוח ב- 6 שנים לקיומנו, שלא סיפר לי בתחילת הדרך על ניסיונות ייעוץ שיווקי כאלה שכשלו.
אי אפשר לנהל רעיון של מישהו אחר, לתת את הבריף לקמפיינר שהוא ביצועיסט, ולקוות שהכל יצא מושלם. היועץ השיווקי הוא לא איש קריאיטיב. הוא לא מנהל אתרים והוא לא יודע לתפעל את הרעיון מלמעלה לידי ביצוע.
לכן הכשלון שעסקים חווים כאן הוא כשלון ביצועי: כי גם הרעיונות והכיוונים הטובים ביותר, חייבים ביצוע ולמעשה הביצוע הוא זה שמגדיר אם רעין או כיוון שנבחר, הסתיימו בהצלחה שיווקית שמבוטאת במכר.
לעסקים קטנים שמשקיעים ביועץ שיווקי ובקמפיינר, יש תמיד מניסיוני את אותה בעיה – בעיית סנכרון ובעיית ביצוע.
בשביל זה אנחנו קמנו – אנחנו מספקים את הייעוץ השיווקי כחלק אינטגרלי מכל עסק שאנחנו מנהלים אותו, מכיוון שרק דרך הגדרה של "מה עושים, מה האפיקים שיביאו גידול", נוכל לייצר את הביצוע, שזה אומר האתר, הנכסים הדיגיטליים, הסושייל, והקמפיינים, כדי שיגישו את כל המהלכים שבנינו ברמת הייעוץ השיווקי, החוצה לקהלים שלכם.
עוד כתבות על אסטרטגייה שיווקית דיגיטלית
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים