אסטרטגיית שיווק באינטרנט

אסטרטגיית שיווק באינטרנט

אסטרטגיית שיווק באינטרנט | BlogAbout

אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא אחת הסוגיות החשובות ביותר, שמפרסמים צריכים לשים עליהם את הדעת. למעשה להריץ קמפיינים זו רק התוצאה של תהליך עבודה שמתחיל מחשבה עמוקה על אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

יש מגון רחב של גישות ושיטות של  אסטרטגיית שיווק באינטרנט אבל בסופו של יום אתה צריך לשאול את עצמך כמפרסם, מה מבטיחים לי כדי שתוכל להשוות "תפוחים לתפוחים", בין כל ים ההצעות.

בכתבה זו, ננסה להבין מה היא בכלל אסטרטגיית שיווק באינטרנט? איזו אסטרטגיית שיווק באינטרנט, מתאימה לסוגים שונים של עסקים? ומאיפה להתחיל בכלל לשפוט, אם האסטרטגיה שבנו לי טובה ומשרתת את העסק?

אסטרטגיית שיווק באינטרנט היא כל הדרכים לתכנן את ההצעות שהעסק מציע לקהל המטרה שלו

אסטרטגיית שיווק היא לא הדרך שבה ינסחו לך את המודעה, האתר או את דף הנחיתה.

למעשה אסטרטגיית שיווק באינטרנט, מתחילה בשלב הרבה יותר מוקדם ששואל את השאלה – מי אני? על מה אני הולך לדבר עם קהל המטרה שלי?

תרגיל במי אני, מה אני?

נניח ואתה עסק שמוכר ציוד רפואי לבתי חולים. אז ברור שאתה מוכר כל מיני סוגים של מוצרים רפואיים. אבל מה אתה הולך לתקשר לקהלים שלך? האם אתה הולך לתקשר שהציוד שלך איכותי, מגיע ממקור בעל שם וממותג? או האם אתה הולך לדבר על השירות שלך בהתקנה של אותם מוצרים, באחריות, במידע ובהדרכות שתעניק לרופאים ואחיות?

שימו לב שאלה שני סוגים שונים לגמרי של זהות ושיח עבור אותו עסק: אסטרטגיית שיווק אחת דיברה על זרקור המוצרים שיש לחברה (מותג, איכות) ואסטרטגיות שיווק שניה דיברה בכלל על השירות של החברה בייבוא אותם מוצרים.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט, היא זו שתקבע קודם כל איזה מסר יהיה ראשי, איזה משני, במה להתמקד ומתי לשחק בין משקולות המסרים הללו ולמה?

שלב ראשון בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט – אמצו את שני הכללים האלה

אל תהיו גנריים

 גנריות, זה הרעה החולה של עסקים שכותבים על עצמם שהם אמינים, שירותיים וטובים. האמת היא שכולם אמינים וכולם טובים ולא עניתם בהכרזה הזאת למה לבחור בכם?

נסו בכל מסר שלכם, תמיד למצוא את הגורם המבדל שלכם  ושווה שתקראו את הכתבה הזו שתעזור לכם למצוא בידול.

דברו בUSP – הצעת ערך ייחודית

הצעת הערך הייחודית שלכם קשורה לבידול שלכם כך: בידול הוא אוסף התכונות והערכים המבדלים שלכם. הצעת הערך הייחודית שלכם, היא אותה תמצית של מי אתם ובמה אתם שונים, במשפט אחד. היא אם תרצו הזהות של העסק שלכם והזהות הזו צריכה להיות ברורה במשפט קל להבנה.

ולכן אם נחזור לדוגמה של אותה חברה שמוכרת מוצרים רפואיים ,הגדירו האם זו חברה המבוססת על שירות או האם זו חברה שנשענת על כוחו של מותג שאותו הי מייבאת.  אלה שני שתי סוגיות שונות לחלוטין שיגדירו את הזהות של העסק. לא פחות מזה. אגב – אפשר להשתמש בשני המסרים (שירות ומותג) בפועל, אבל הצעת הערך הייחודית של החברה, צריכה להיות אחת ויחידה, כדי לייצר לה את אותו קו מנחה שמגדיר מי היא עבור קהל לקוחותיה.

שלב שני בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט - הגדירו מה אתם מוכרים במשפט

לפני שמתחילים לדבר בכלל על המסרים שתפיצו באינטרנט, קחו שני צעדים אחורה וחשבו חשיבה קלאסית של שיווק: מי אתם?

אם אתם מוכרים מוצר, ראיתם בפסקה הקודמת שתי דוגמאות לדרכים שונות להסביר מהו (דרך המוצר או דרך אופן הנגשה של המוצר). אם אתם מוכרים שירות, כאן תצטרכו  לדבר בכמה כובעים : אחד מה התוצאה של השירות שאתם נותנים, והשני הוא מה תהליך השירות עצמו שאתם מספקים.  יכול להיות שתגלו שהבידול של עסק נותן שירות, טמון דווקא בתהליך העבודה ולא כל כך בתוצר.

תרגיל במציאת בידול בין שתי חברות עם אותו מוצר

קחו למשל חברה שמוכרת שירות של בדיקות אופטומטריסט לעיניים. התוצר הוא אותו תוצר שלקוח מקבל מכל חברה שמבצעת בדיקות אופטומטריסט – המלצה מוסמכת למצב הראייה. אבל יכול להיות שדווקא תהליך השירות, הוא שונה בין החברות והשירות שמציעה חברה אחת,  שונה מהותית מהשירות שמציעה חברה שניה. פה יכול להיות טמון הבידול שיגרום לחברה אחת להביא יותר לקוחות מהשנייה, על אף שבשני המקרים מדובר באותו מוצר ללקוח (בדיקת עיניים מוסמכת של אופטומטריסט).

שלב שלישי בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט – ספרו על העסק לפי תועלות הלקוח

אחרי שהגדרתם בגדול מי אתם (העסק),  השלב הבא הוא לתרגם את  השירות או המוצר שלכם לפי תועלות ללקוח:  הסבירו ללקוחות שלכם מה התועלת שבשימוש בשירות או במוצר שלכם.  הדרך למיפוי התועלות, תמיד צריכה להיות בעיניים של הלקוח. ולכן,  דברו על מה הלקוח ירוויח ברגע שהוא ישתמש במוצר שלכם. במובן הזה אמצו תמיד את נקודת המבט של הלקוח ולא של המוצר. לדוגמא, נניח ואתם מוכרים מנעול משוכלל לנעילת אופניים. במקום לדבר על הרכב המנעול ,המשקל שלו והחומר ממנו עשוי, שווה שתדברו קודם כל, על הביטחון שהוא ישרה על בעלי אופניים מחשש לגניבות.

כמובן שאין מסר אחד לכל. בסופו של דבר אנחנו נדבר ללקוח בערבוביה של מסרים ולכן שם המשחק הוא יצירת משקולות של מסרים – מה המסר המרכזי ומה המשני בכל מסר שנשחרר ללקוח.

שלב רביעי בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט – ארזו מחדש מוצרים או שירותים לפי מוטיבציות הצריכה של הלקוחות שלכם

כעת משהגדרנו את התועלות של המוצר/ שירות ללקוח,  השלב הבא הוא להבין איזו אריזה אנחנו ניצור ללקוח על מנת שהוא יבין שיש פה משהו שעונה על הצורך שלו.

 עולם האינטרנט הוא עולם של גירויים מידיים ומסרים מושטחים ומהירים שקל לעכל במהירות, בהעברת אצבע על הפיד.

לכן, שווה לכם  לארוז טיפה אחרת את המוצרים או השירותים הקיימים שלכם, כדי לענות בכל פעם על צורך אחר מסל הצרכים של הלקוחות שלכם. לדוגמא – עבור  עסק שמוכר מוצרי דפוס, אריזה של מוצרים כמו  עט ממותג, עם מחברת ספירלה ממותגת, ופד עכבר ממותג, יכולה להיות אריזת ציוד משרדי שאותה תתקשרו כמתנה לעובד חדש, כמתנת חג  לעובדים, כמתנה לבוס או כמתנה לילד שעולה לחטיבה.

אריזות חדשות מניבות הרגלי שימוש או צרכים חדשים

ראו כמה צורות שימוש מתאפשרות לאריזה אחת של מוצרים קיימים בעסק שלכם. המתנה לבוס תחייב קופי וטרגוט קהלים שונה ממתנה לילד שעולה לחטיבה. תראו כמה אפשרויות חדשות נפתחות בפניכם, כאשר ארזתם את המוצרים כך – הן בהגדרת קהלי המטרה, של האריזה שיצרתם והן ב עיצוב ובקופי  המודעות שניצור ברשת, המתחייבים לכל אריזה.

אריזה מחודשת של מוצרים/ שירותים מרחיבה קהלי מטרה

 הרעיון הגדול הוא לקחת את המוצרים הקיימים שלכם ולהעניק להם "אריזות" מחודשות, תחת סיטואציה צריכה או צורך של קהל הלקוחות שלכם.  למעשה זה השלב שבו שיווק אינטרנטי נכנס לתמונה כי החבילות הללו מאפשרות לכם :

  1. לספר סיפור חדש כל פעם על אודות המוצרים שלכם
  2. לצאת מעולמות תוכן של תועלות בלבד, ולספק חידוש באופן השימוש במוצר הקיים שלכם

ולכן כדי לסכם חלק זה זכרו:  תמיד חפשו במה המוצר שלכם שימושית תועלתי אבל יותר חשוב מזה מה הקהל שלכם רוצה וצריך.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט טיפים

למיטיבי לכת - אומנות ההחסרה של מוצרים – בניית מוצרי החדרה

תהליך עבודה עמוק של אסטרטגיית שיווק באינטרנט, עושה צעד נוסף מאשר אריזה אחרת של מוצרים קיימים. הוא למעשה יצור לכם מוצרים חדשים יש מאין.

 איך עושים את זה? הכירו את אומנות ההחסרה –  אומנות ההחסרה היא למעשה לקחת רכיב מסוים משרשרת השירות שלכם, אם אתם נותני שירות, או רכיב מסוים מן המוצרים  שלכם, ועליו להעניק את הזרקור כמוצר שהוא עצמאי ונפרד.

למה עושים את זה?

  1. כדי שיהיה לכם בארסנל מוצר או שרות stand alone בעלות החדרה  – כלומר עלות שהיא יותר נמוכה מאשר המוצרים שלכם
  2. ובמיוחד כדי שיהיה לכם עוד ארסנל מוצרים שאתם יכולים למכור בנפרד.

 ככל שתעמיקו ותייחדו את סל המוצרים או השירותים שלכם, כך קהלי המטרה שלכם יוכלו לבחור את צורת צריכה המועדפת עליהם. מי שרוצה להרחיב בתהליך שתיארנו, מוזמן לקרוא את הפרק הארוך והמרתק של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי – שם אנו מדברים על מוצרי החסרה ומוצרי איחוד.

לסיכום איך הכל מתקשר לדיגיטל?

עכשיו כשיש לכם רשימה של מוצרים שארוזים לפי צרכים, ולפי מוטיבציות. וכעת כשיש לכם הצעת ערך ממוקדת ומהודקת, וכשיש לכם רשימה של תועלות שבה תוכלו לשחרר את המסרים שלכם, אתם יכולים להתחיל לעבוד על התוכן שאותו תשחררו במדיה הדיגיטלית.

 שימו לב: כל עוד לא תעברו את המסע הזה ותבנו אסטרטגית תוכן, שנובעת מבנית אסטרטגיית שיווק באינטרנט, לא תצליחו להרים דפי נחיתה טובים  ולהביא לידים. הדרך ללידים עוברת בתכנון נכון של מה אומרים? למי אומרים? מתי? ולמה? בהצלחה😊

עוד כתבות על אסטרטגייה שיווקית דיגיטלית

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

Scroll to Top