תרגילים למציאת בידול עסקי

תרגול למציאת בידול עסקי

בידול עסקי - תרגילים ותרגולים | BlogAbout

בידול עסקי - תרגילים שיעזרו לכם לבנות אותו

אז מה זה מציאת בידול עסקי? אם קראתם את הפוסט הזה, אתם מוכנים לקצת שיעורי בית של שיווק דיגיטלי –  מציאת בידול לעסק.

בפוסט זה ,נדבר על הבידול של העסק, שנשען על הערכים, האמונות האג'נדות והדעות של העסק.

החוק הראשון של בידול עסקי - אל תהיו גנריים

לכל עסק יש ערכים ואמונות שמגדירות אותו. כשעסק לשירותי אינסטלציה כותב שהוא אמין ושירותי – על אף שהתיאור הזה גנרי ולא מבדל, יש פה הגדרה של ערכים שמזוהים עם העסק.

למעשה, העסק שלנו קצת כמו רבקה מתרגיל הפרסונה שעשינו – גם לו יש אישיות ואופי ולפעמים מצבי רוח. העסק יכול  לפעמים לדבר טיפה יותר רשמי וטיפה פחות, אבל הוא תמיד עם אישיות מובחנת. 

ולכן, כל מה שתיארנו עכשיו הוא הבידול והמיצוב של העסק. בפוסט הקודם ראיתם כיצד פישטנו את זה ובעצם דיברנו על האישיות של העסק. בפוסט הזה, אנחנו נלמד איך למצוא את בידול עסקי  דרך הפשטה של המילים הנפוצות בשפה השיווקית כמו "בידול", "מיצוב" ו"ערך ייחודי". אנחנו נעשה את זה,  פשוט על ידי שנדבר על העסק כמו שמדברים על בנאדם – בנאדם עם אישיות מובחנת.

איך נעבוד כאן כדי לאתר בידול עסקי?

  1. שלב ראשון – ניקח את התועלת המרכזית של העסק. נחזור לדוגמא שאנחנו רצים איתה  – התחלנו מהמוצר עצמו, מצאנו את הרכיב המשמעותי ביותר שלו שהוא טבעי- ללא חומרים משמרים.
  1. שלב שני – עברנו ויצרנו מהתועלת המרכזית של המוצר, מכנה משותף של עולם ערכים שכולם מדברים על טבעיות.
  1. שלב שלישי – כל מה שנותר לנו עכשיו, זה לפרק את עולם הטבעיות לתתי נושאים ולדבר בהם.

אם כן, בואו נחשוב – מה זה טבעיות? רשמו על נייר את כל המילים הנרדפות והמחשבות שעולות לכם כשאומרים את המילה טבעיות: טבעיות זה להיות אני בלי להתחשבן, להוריד לחץ חברתי, להראות או להתנהג כמו מישהו אחר, להבין שאני כמו אני זה הכי טוב וכן הלאה.

  1. שלב רביעי – בואו נזהה מפתחות של תוכן שיכולים לשמש כערך המבדל שלנו :

העלינו כיוון שהולך ככה:

כיוון  (מפתח) 1:

אני מוריד לחץ חברתי מהשאיפה להראות טוב, כי אני שוחר טבעיות וטבעי הכי יפה לי. כלומר טבעי זה ה"להראות טוב" החדש.

אילו מסרים אפשר לבודד?

"אין יותר לחץ"/  "לא מושלם זה הכי מושלם"

  • שלב חמישי – עכשיו תחשבו על קהל המטרה שלכם: האם המסר הזה ידבר אליו לאחר שאפיינתם ואתם מכירים אותו?

אז הנה – יש לנו ממש תוך שתי שניות, כיוון של ערך בו אנחנו כחברת קוסמטיקה נחזיק. הערך שהגענו אליו הוא  הגדרה מחודשת של מה זה מושלם, משהו בסגנון – המושלם החדש זה הלא מושלם.

ולכן מפה אפשר להמשיך ולשחק במיליון כיוונים קריאטיביים וכמובן תמיד לחזור לסעיף הקודם ופשוט לשפוך על הנייר את הכיוונים שעולים בראש – למציאת בידול עסקי.

כל ערך כזה – בדקו אותו בעיניים של רבקה- קהל המטרה שלנו שאנחנו מכירים כבר ממש טוב.

כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך החשיבה של בידול עסקי

מה אני נותן ללקוח (איזה ערך אני מספק)

תמיד תחשבו על מה המוצר או השירות נותן ללקוח. דרך קלה להתחיל תהליך חשיבה כזה, היא שתדמינו שאתם מסבירים את תחום העבודה שלכם לילד- המטרה היא לפשט את תחום העשייה שלכם.

למשל אני מספרת לילדים שלי שאני עוזרת לעסקים למכור וכך למעשה אני מבינה  – בצורה שבה אני מסבירה לילד –  את האג'נדה ואת השליחות שלי עצמי.

מטרתו של מעצב גרפי היא לעזור לעסקים לגבש זהות לצורך בידול עסקי, על ידי מראה חיצוני – הוא מלביש, מאפר ומייפה עסקים.

דוגמא נוספת – מטרתה של קוסמטיקאית היא להפוך נשים לבטוחות בעצמן. מטרה של מוכר ציוד רפואי היא לעזור להציל חיים ומטרה של שירותי דפוס היא לעזור לאנשים לצרוך מידע בצורה נגישה וכולי וכולי וכולי. תראו כמה קל עכשיו.

השאלה מושגית

זוכרים שדיברנו על השאלה מושגית בפוסט הזה? זה הזמן להשתמש בטריק הזה גם פה:

הרבה פעמים כדי להסביר את התועלת של העסק שלנו אנחנו ניקח דימויים מעולמות מקבילים. זה נקרא השאלה מושגית והיא עובדת טוב כי היא יכולה להסביר את הרעיונות והסיבות שמאחורי העשייה שלכם, על ידי דוגמא מתחום אחר שאולי הוא יותר ברור להבנה.

נותני שירותים - מפו את תהליך העבודה שלכם

עסק יכול למצוא לעצמו בידול עסקי,  דרך פירוק תהליך העבודה שלו והשיטות שלו ושם לחפש את הערך שמניע את העשייה שלו: קוסמטיקאית פרא רפואית למשל, יכולה לפרק את תהליך טיפול הפנים שהיא מבצעת ללקוחותיה ולבדל את עצמה על ידי שתכנה את השירות שלה  למשל כך – "שיטת 5 השלבים לעור מושלם". היא מבדלת את עצמה דרך שיטה.

סיכום

  • אתרו את התועלת המרכזית של המוצר או של השירות של העסק
  • צרו מהתועלת המרכזית של המוצר – עולם ערכים
  • פרקו את עולם הערכים לביטויים ולמילים שמייצגים את הערך שבחרתם
  • זהו מפתחות – אותם ביטויים ששווה לבחון כפוטנציאלים, להגדרת הבידול  העסקי של העסק
  • בדקו אם הם מתאימים לכם, דרך העיניים של  קהלי המטרה שלכם

עוד כתבות בנושא בידול...

כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.

אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.

שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.

עירית מזאה גבלינגר | BlogAbout

כותבת המאמר:

עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout

מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ

מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…

שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.

בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.

איך תגדלו השנה?

לקוחות ממליצים

google-site-verification: google5b89fd29dd6d7465.html

כתיבת תגובה

Scroll to Top