ייעוץ שיווקי אסטרטגי – מתי הוא תיאורטי ומתי הוא באמת עושה הבדל בעסק?
בכתבה הזו נדבר על ההבדלים שבין ייעוץ שיווקי אסטרטגי לבין שיווק דיגיטלי. על פניו, תפקידו של ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא להגדיר את המהלכים, המדיות, הכלים והפעולות שיביאו לעסק גידול. בעוד ששוב על פניו, תפקידו של משרד השיווק הדיגיטלי הוא לבצע. כך זה עובד במשך שנים עבור כל מי שלא מכיר אותנו😊
בפועל ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא אכן החולייה הראשונה בשרשרת הגידול של העסק – הוא זה שמגדיר ביחד עם בעל העסק את המהלכים השיווקיים, את הפיתוח העסקי, הוא יודע לארוז מוצרים או שירותים אחרת כדי לנסח הצעות ערך חדשות והוא יודע איזה מבצע לתקשר עכשיו ולמה, כי אם הוא יסודי הוא גם סקר את התנהגות השוק של העסק והקהלים שבו.
אז איפה הבעיה (אם בכלל)?
הבעיה כזו: ייעוץ שיווקי אסטרטגי מייעץ. הוא לא עושה. ואילו לרוב (ואולי אפילו בשל קיומה של פונקציית ייעוץ שיווקי אסטרטגי), משרדי שיווק דיגיטלי הפכו לביצועיסטים – הלקוח מגדיר להם מה לעשות, הם עושים. זה היה יכול להישמע כאידיליה, לולא המצב בפועל: מצב שבו עסקים רבים לא יכולים להרשות לעצמם תהליך מסודר של ייעוץ שיווקי אסטרטגי וגם לשכור משרד שיווק ופרסום. כאן הם נדרשים להחליט- האם ללכת על השכל, התיאוריה? או על הביצועיסטים ולקוות שהם גם יודעים מה לעשות?
שאלה קשה. כי באמת של החיים משרדי פרסום ושיווק שמספקים את כל המכלול של ייעוץ שיווקי אסטרטגי, בניית אסטרטגיה שיווקית, פיתוח מוצרים ופיתוח עסקי, לצד ביצוע קריאטיבי ומדיה, הם מועטים ולרוב הם נחלתם של מפרסמים גדולים במשק.
אנחנו בבלוג אבאוט – BlogAbout, גאים לשאת את הדגל הזה לעסקים קטנים ובינוניים ולאפשר לאותם עסקים להנות מאותו שירות מוקפד ומלא שעד היה נחלתם של המפרסמים הגדולים.
עשה ואל תעשה בבחירת שירות ייעוץ שיווקי אסטרטגי - מנה תחילה את הבעיות של העסק
לקחת יועץ עסקי? שירות של ייעוץ שיווקי אסטרטגי? מעולה! היועץ וודאי יסקור איתך את העסק ויעניק לך המלצות לתפעול ולניהול החל מן התכנון הפנים ארגוני שלך, הלו"ז ועד לפיתוח מוצרים או שירותים חדשים בחברה.
כן, לפי הפסקה הקודמת אתם וודאי שמים לב שכמו בעולם השיווק הדיגיטלי, גם בעולם של ייעוץ שיווקי אסטרטגי, יש נישות: יש יועצים שמומחים בתזרים ובייעוץ מוטה ייעוץ פיננסי יש יועצים שמומחים בפיתוח עסקי, יש תת התמחויות ועוד. כל עוד אנחנו מדברים על ייעוץ שיווקי אסטרטגי, וודא שהיועץ שלך יודע שיווק. נקודה. זה הבסיס לשמו חשבת בכלל לשכור שירות זה.
מה עכשיו? וודא שאתה לוקח ייעוץ שיווקי אסטרטגי שמכוון לצורך הכי בוער שלך. המלצה שלנו- מפה 10 בעיות עיקריות בעסק כיום ובדוק אם יש מכנה משותף בינהן. תוכל גם לשתף יועצים שיווקיים שאתה מתייעץ איתם לפני סגירה עם מי מהם, ולראות אם הם מוצאים כיוון או מכנה משותף בבעיות שאתה שם עליהן את האצבע. רק זה, יתן לך תמונה רחבה יותר ובסיס להחלטה עם מי ללכת.
עשה ואל תעשה בבחירת שירות ייעוץ שיווקי אסטרטגי – הגדר ציפיות ותוצאות
ייעוץ שיווקי אסטרטגי יכול להיות תהליך מאוד מענין כי הוא מלמד ידע חדש וגורם לך להסתכל על העסק ועל ניהול הזמן או המשאבים שבו הוא פעל עד היום, בצורה שונה. ייעוץ שיווקי אסטרטגי נכון, גם יפתח את הצוהר לכיווני פיתוח עסקי שאולי לא חשבת עליהם, כמו מוצרי החדרה, פירוק סל המוצרים או השירותים שלך לפי תתי נישות של קהלי מטרה, יצירת מהלך שיווקי מוביל ברבעון כשיטת עבודה ועוד ועוד.
זה מרתק. באמת. הבעיה היא שהרבה פעמים עסקים שמתספקים רק בשירות של ייעוץ שיווקי אסטרטגי, נותרים עם מלא תובנות שבחיים לא יישמו. לא כי הם לא יכולים. אל כי הם נשאבים למוכר ולידוע וללא עזרה חיצונית שתבצע בעבורם על כל ההחלטות המבריקות שעלו בסשנים של ייעוץ שיווקי אסטרטגי, הלקוח עלול להישאר עם ידע לא ממומש. וכמו שאנחנו תמיד אומרים (ליתר דיוק אני אומרת)- ידע הוא לא כוח אם אין לך את המשאבים להשתמש בו…
עשה ואל תעשה בבחירת שירות ייעוץ שיווקי אסטרטגי – חבר בין התיאוריה לפרקטיקה
מתבקש שנסיים בהמלצה הזו. לאחר שהבנו כי יעוץ שיווקי אסטרטגי לא יעניק לך ערך אם לא תיישם את ההמלצות שלו, חפש את מי שיבצע את כל התובנות שקיבלת לפיתוח העסק ברמה השיווקית. אנחנו בבלוג אבאוט – BlogAbout מציעים בדיוק את זה – גם הגדרה של מה עושים, מה אורזים אחרת ממה שיש היום, למי פונים, איך, ובאיזה טון מדברים, ועם מי?
וגם ביצוע מוקפד של כל המהלכים, האריזות, המבצעים והמהלכים השיווקיים שהגינו והבאנו לאישורך, על מנת שתראה גידול עקבי.