מחיר כתיבת תוכן שיווקי – בשבילך? 10 ₪...
אתם יכולים למצוא בשוק כותבי תוכן בעשרה שקלים למילה או ב-30 אגורות למילה. כתבות של אלף מילים ב 1000 שקל או ב 3000 שקל. כותבי SEO יציעו לכם כתבה ב 500 שק בממוצע על 700 מילה וכותבי SEO מתחילים יציעו גם 100 ₪ על כתבה של 650 מילה.
עכשיו כשקיבלתם בפסקה הראשונה, את התשובה עבור מחיר כתיבת תוכן שיווקי, שאר הכתבה תתייחס לעובדה שהשאלה הזאת היא טעות. טעות מרה עבורכם. מכיוון שכתיבת תוכן שיווקי היא לא עבודה טכנית של לנסח יפה, אלה חייבת להתחיל באסטרטגיה של תוכן.
אם אתם מחפשים כתיבת תוכן שתניע את הקהלים שלכם לפעולה, שתגרום להם לרצות לקנות מכם, כותב תוכן לא יעשה את העבודה. מה שנדרש זה פלנר, או אסטרטג תוכן או איש אסטרטגיה שיווקית. בואו נקרא לו "פלנר" בקיצור.
הפלנר יגדיר על מה אנחנו נדבר ומשם הקופירייטר יכתוב. זה למעשה תהליך נכון ועל זה אני רוצה לדבר בכתבה הזו.
מחיר כתיבת תוכן שיווקי לצרכי SEO? השאלה הזאת היא פשוט טעות ביסודה
הסוגייה של מחיר כתיבת תוכן שיווקי היא סוגיה שהולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה, עם הצורך של בעלי עסקים, לקדם את האתרים שלהם בגוגל, על מנת להביא טראפיק איכותי.
למעשה לקוחות לא תמיד מבינים את ההבדל בין כתיבת SEO לבין כתיבה לצורך העברת מידע לציבור, או כתיבת אתרים והם פשוט מבררים מהו מחיר כתיבת תוכן שיווקי ומחליטים בהתאמה למחיר.
כתיבת SEO היא ביסודה כתיבה המיועדת לסקולריים של גוגל, אשר מאנדקסים את התוכן וקובעים לפי כמות מילות המפתח שבו, את דירוג האתר במנוע החיפוש.
כתיבת איכותית לעומתו, היא כתיבה שמעבירה מסר או רעיון שיווקי. יש בה הנעות לפעולה והיא רוצה לעורר משהו בצד השני שקורא אותה. זו כתיבה שעולה יותר וכך השוק של מחיר כתיבת תוכן שיווקי מתנהל.
מחיר כתיבת תוכן שיווקי הוא ביטוי רע...
אבל הבעיה הכל כך גדולה בחלוקה זו שבין כתיבה לSEO לבין כתיבת תוכן שיווקי, היא שהיא לא נכונה. הרי בסופו של דבר כתיבה לצורכי המכונה של גוגל, מביאה אליכם לאתר גולשים שקוראים את אותה "כתבת מכונה". אם הכתבה כתובה רע, לא עושה חסד למסרים השיווקיים שלכם ולא מושקעת, לא משנה שבזכות מילות המפתח שבה, הצלחתם להביא גולשים לאותה כתבה. התוכן יבריח אותם והטראפיק שתקבלו יקבל אחוזי נטישה גדולים.
זאת ועוד: יש יותר ויותר כותבי SEO שמציעים שירות של כתיבת תוכן שיווקי והבלאגן חוגג. לקוח בסופו של דבר יקבל כתבה בינונית, בלי רציונל אסטרטגי והתוכן שאמור לדברר ב"שיווקית" את הפעילות של החברה, ילך ויסתבך עם מסרים גנריים שיתאימו לדרישות גוגל עבור כמות ביטויי המפתח, אבל יבריחו את האנשים שתכל'ס נכנסו לקרוא אותה בגלל ביטוי המפתח שבה.
אז נחשו מה? כל הכתבות שלנו בבלוג אבאוט BlogAbout הן כתבות SEO ויחד עם זאת אני מקבלת תגובות מחממות לב, על איכות הכתבות והקלות לקרוא אותן. מה שמראה שיש דרך אחרת – גם לכתוב בשיווקית וגם לכתוב נכון למכונה של גוגל.
אז למה בפועל הגענו לשוק של מחיר?
הגענו לשוק של מחיר מכיוון שיש כל כך הרבה כותבי תוכן שהם בעצם אנשים שיודעים לנסח יפה ושיש להם כושר וורבלי.
לקוח ששואל מהו מחיר כתיבת תוכן שיווקי, למעשה מבקש לענות על צורך. הוא צריך כתיבת תוכן שיווקי, הוא צריך שמישהו ידבר את המסרים שלו בצורה מניעה לפעולה. אך מכיוון שאותו לקוח, מודע לעובדה שהוא עובד בשוק של מחיר, הוא יחפש את המחיר הזול ביותר ולרוב הוא יקבל מסרים בינוניים שאמנם מנוסחים יפה, אבל לא יעזרו לו למכור. למה? משום שהם לא עברו רציונל אסטרטגי שעונה על השאלות המהותיות – איזה מסר יניע את קהלי המטרה שלי לפעול ולרכוש ממני?
לשאול על מחיר כתיבת תוכן שיווקי זה לחפש מתחת לפנס
כשאתם מבקשים לברר מחיר כתיבת תוכן שיווקי, שאלו את עצמכם מה אתם רוצים להשיג: בגישתי אתם מחפשים פתרון מתחת לפנס: השאלה שלקוח צריך לשאול את עצמו היא איזה שירות של ניהול שיווקי של כל הנכסים הדיגיטליים שלי, אני יכול לקבל?
הכתיבה בסופו של דבר תתפרט לאתר, לדיוורים, לפוסטים, לבאנרים ולמודעות בפייסבוק ובגוגל. אותה כתיבה שמתפרטת לכל המדיות, היא כתיבה שחייבת להיות בעלת קו אחיד של מסר, לאחר שזה נבנה על פי הגדרת התועלות, הערכים והאג'נדות שימשכו את קהלי המטרה לבחור בלקוח המסוים, לשמו בוצעה העבודה.
לא במקרה השירות שלנו היא שירות שמתחיל מאסטרטגיה שיווקית שמגדיר על מה נדבר ולמה, ורק מנקודה זו, עוסק כתיבת התוכן עצמו. (ואצלינו כל כתיבה היא כתיבת SEO שעושה טוב למדדים בגוגל).
מסקנה על נושא מחיר כתיבת תוכן שיווקי
מי שיציע לכם הצעת מחיר כתיבת תוכן שיווקי מסוים לפרויקט מסוים, שכולל X כתבות למשל או כמות מסוימת של דפים באתר, הוא קופירייטר.
הוא לא ילווה את העסק שלכם באסטרטגיה השיווקית דיגיטלית, ביצירת הצעות הערך שלכם לאורך הרבעון, באריזה מחודשת של מוצרים.
המסקנה – שווה שתחשבו מהי הדרך הנכונה לגידול, בכל פעולה שאתם מחפשים. גם אם זה מחיר כתיבת תוכן שיווקי:
האם אתם חושבים שניסוח של מודעה, של טקסט או של דפים באתר, הוא משהו "בקטנה", שרק נועד להיות מנוסח יפה? או האם המטרה של כל כרטיסי הביקור שלכם בדיגיטל, היא למכור?
אני בטוחה שכולכם תסכימו שהמטרה היא למכור. ולכן שווה להגדיל ראש ולחפש לא רק כותב תוכן שיווקי במשקפיים של מחיר כתיבת תוכן שיווקי, אלא את אלה שעושים תוכן שיווקי מהאסטרטגיה ומלווים אתכם בדרך לשם כל רבעון, עם תוכן שנועד לעורר מכירות כל הזמן. זכרו כי אתר לא יכול להיכתב פעם אחת. אתר חייב לשקף פעילות שיווקית עניפה ועשירה של עסק, כדי להביא גידול. וכך גם דיוור ומודעה וכל תוכן. אלו חייבים להיות שונים, וורסטיליים ומותאמים למטרות הגידול ולמהלכים השיווקיים של העסק כל הזמן.
בשביל זה חייבים (פשוט חייבים) אסטרטגיה שמניבה תוכן נכון לעסק.
עוד כתבות על תוכן שיווקי
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים