חברת פרסום דיגיטלי - איך מתחילים לעבוד ביחד?
אם החלטתם שהגיע הזמן ואתם מתכוונים לשכור את שירותיה של חברת פרסום דיגיטלי, וודאי תצפו מממנה שתשיג לכם, את הדבר החשוב ביותר למנגנון המכירות שלכם – לידים.
אתם יודעים כי חברת פרסום דיגיטלי, תנהל לכם את הקמפיינים, אבל למעשה הרבה פעמים, אני פוגשת בעלי עסקים שלא טרחו להגדיר את מערך הציפיות שלהם מחברת הפרסום הדיגיטלי שלהם, והציפייה הכללית היא "תביאו לידים", לא משנה איך.
למעשה, יש המון פעילויות שצריך לעשות עוד לפני שמעלים קמפיינים, כדי שלידים יגיעו ויותר מכך – שהלידים שמגיעים יהיו לידים איכותיים.
בכתבה הזו, נדבר על הבנת שלבי העבודה המשותפת עם חברת פרסום דיגיטלי. לאור כך, נבין את מערך הציפיות שכדאי שיהיה לכם בראש, בבואכם לשכור את שירותיה של חברת פרסום דיגיטלי.
חברת פרסום דיגיטלי היא לא קמפיינר שפותח וסוגר קמפיינים
חברת פרסום דיגיטלי, שונה ממנהל PPC שיודע להעלות קמפיינים בפלטפורמות הרשת. למעשה, חברה בניגוד לקמפיינר, תתמקד בשלב הראשון של העשייה בתוכן של העסק, עוד לפני שבכלל תתחיל לעבוד על קמפיינים. למה זה?
שיווק דיגיטלי מורכב משני צידי מטבע: תוכן ומדיה. כדי להעלות קמפיינים, חייבים לדאוג לאפקטיביות כלל מסע הצרכן, מהרגע שהוא פוגש מודעה ועד לרגע שהוא משאיר פרטים בטופס באתר. אם זרימת המידע לא בנויה נכון, כך שתמשוך אותו להתעניין, לגבש עמדה ולבסוף ליצור פעולה, גם הקמפיין המטורגט ביותר לא יעזור.
עוגן ראשון בעבודה עם חברת פרסום דיגיטלי - שיפור/ הקמת נכס הליבה של העסק
הנגשה של לידים
לרוב, הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר של העסק הוא האתר. חברת פרסום דיגיטלי טובה, קודם כל תבדוק שהאתר מושך, מניע לפעולה שיש בו:
- טפסים נגישים ליצירת קשר
- מספר טלפון ייעודי שממנו גם אפשר למדוד כמות שיחות נכנסות שהתקבלו,
- כפתור וואטסאפ לתקשורת מיידית
- וצ'ט בוט (תתפלאו, אבל אם משקיעים וכותבים אותו בדיוק לפי הצרכים של העסק, הוא הרבה פעמים מתגלה כמכונת לידים איכותיים, שכן גם שם ניתן ליצור מסע צרכני קטן (צורך- מודעות- אמון- חיבה- הנעה לפעולה)
כאן המטרה היא לבדוק ולוודא כי האתר נגיש לשיח מול הלקוח. כמות ההנגשות יבוצעו בהתאם לבריף של הלקוח.
עבודה על התוכן – בידול, הצעת ערך, תועלות ושפה
לאחר שחברת הפרסום הדיגיטלי ווידאה שהאתר נגיש לליד הפוטנציאלי, יש לעבור ללב העשייה והלב הזה הוא מה שמבדל חברת פרסום דיגיטלי אחת, מאחרות.
כאן צריך להסתכל טוב טוב על התוכן ולבדוק אם הוא בנוי כהלכה. המטרה פה אינה רק לבדוק נוסחים או להתמקד בנוסחים שנונים או קריאטיביים. גם החלק הזה שמור לאחר כך. כאן אנחנו מדברים על אסטרטגיות תוכן: חברה טובה לפרסום דיגיטלי, צריכה להיות מאוד בקיאה בביזנס של הלקוח. אנחנו למשל, עורכים וכותבים לרוב מחדש, את התוכן באתר, כך שידבר את המהות של העסק ויניע לפעולה.
צפה מחברת פרסום דיגיטלי שתשדרג את כל האתר ולא רק תיגע בדף נחיתה בודד לקמפיין
משווקי PPC רבים, מכוונים להביא ללקוח לידים. זה הכל. לא משנה מה איכותם, אם הגיעו מהפייסבוק/ אינסטגרם במצב תודעה מנומנם, והאם אם מטורגטים רחב (מדי) כדי להביא ליד.
אצלם, המטרה כמותית. וכאשר זו ההסתכלות של הקמפיינר, כך גם נראית העבודה – לרוב משווקים כאלה יקימו דפי נחיתה גנריים שלא מתעמקים בתוכן ומנותקים מן האתר. התוצאה היא שאולי יתקבלו לידים, אבל הלידים הללו לא מבושלים: הם נחשפו רק לדף נחיתה ולא לאתר כולו, לא קיבלו מספיק מידע כדי לבצע שיפוט אודות העסק. לרוב לידים כאלה הם לידים שבפועל בשיחת המכירות מתגלים כלא איכותיים: הם לא עברו שום הכנה מוקדמת עד לשיחה, ולכן במקרים כאלה, משימתו של איש המכירות, קשה כפליים. ולכן חשוב שכל נקודת מגע עם הליד באתר תהיה נכונה, תייצג את העסק ותניע כל הזמן. פה אסור להקטין ראש: כל האתר צריך לדבר בשפה גרפית וטקסטואלית אחידה ולייצג נאמנה את העסק.
עוגן שני בעבודה עם חברת פרסום דיגיטלי – כל התוכן שמסביב - דיוורים, אוטומציות, סושייל
המשימה הבאה של חברת פרסום דיגיטלי, היא לדאוג שכל נקודת מגע עם לקוח, מיועדת להנעה לפעולה דרך ערך, תוכן מקצועי מידע רלוונטי ועוד.
פה אנחנו נכנסים כבר למחוזות התפעול והניהול של פייסבוק, אינסטגרם, דיוורים, דיוורי אוטומציה ובעצם כל אמצעי דיגיטלי מחוץ לאתר, שמטרתו לגרום לגולש להיות בקשר.
עוגן שלישי של עבודה עם חברת פרסום דיגיטלי - המדיה!
לאחר שהוקמו או שודרגו הנכסים הדיגיטליים של העסק, מגיע שלב המדיה. כאן העשייה היא הגדרת תמהילי המדיה והתקציבים, הגדרת צפי ללידים ויציאה לדרך עם קמפיינים בפייסבוק, גוגל, GDN, מה ברימרקטינג מה ברשימות, מה בlookalike וכן הלאה – כל לקוח על פי פרופיל הצרכים שלו.
אז מאיפה מתחילים כדי שכל הנכסים הדיגיטליים של החברה, יהיו משויפים ונכונים והמדיה תניב לידים איכותיים?
שלב ראשון של עבודה עם חברת פרסום דיגיטלי – הכרות עמוקה - הבריף!
בריף הוא הגדרה של הצרכים והמטרות של העסק לצרכי שיווק.
חברת פרסום דיגיטלי טובה, יודעת להביא שאלון בריף למפגש הראשון והמשמעותי ביותר עם הלקוח. בפגישת הבריף, חברת הפרסום הדיגיטלי תשאל את כל השאלות. למשל:
דוגמא לשאלון בריף
- תחקיר SWOT – (חוזקות, חולשות איומים והזדמנויות של העסק בקטגוריה שלו)
- איפה העסק ממוצב בקטגוריה שלו?
- מה העסק מוכר היום ומה רוצה למכור עוד חצי שנה ושנה מהיום?
- כדאי מאוד גם להיכנס למצב הפנים ארגוני בתוך העסק, כי המטרה היא לא רק להביא לידים, אלא גם לדאוג שמישהו בצד השני יוכל לקצור אותם. אז צריך להבין ולוודא שיש מערך פנים ארגוני שיודע לקלוט את הליד. אם אין – לבנות אותו תחת המשאבים הקיימים. אנחנו למשל עוזרים לעסקים כאלה לבנות או לארגן מחדש גם את המערך הפנים ארגוני על מנת שיהיו מוכנים ללידים עם תסריטי שיחה, חומרי מרקום וכל המשפך מהטופס באתר ועד לסגירת העסקה.
שלב שני של עבודה עם חברת פרסום דיגיטלי - תחקיר פנימי שלהם!
באמת של החיים, פגישת בריף לא מספיקה. חברת פרסום דיגיטלי טובה, לא תסתפק בזה כדי לקבל בסיס של הכרות עם העסק, אלא תדאג לבצע ולהשלים את התחקיר בעצמה. אנחנו למשל אחרי פגישת הבריף, דוגרים גם במידענות רשת עמוקה על הקטגוריה של העסק. זו עוד שכבה של ידע שמסייעת לנו להביא ללקוח המלצה לסיפור של העסק, לטון, לסגנון ולבידול שלו. המטרה היא לתמצת ולנסח את הסיפור שאותו עסק יספר באתר, בדיוורים, בסטורי ובכל מקום דיגיטלי רלוונטי.
תפקידה של חברת הפרסום הדיגיטלי, הוא בעצם לעזור ללקוח לחדד את הסיפור שלו. ברגע שהסיפור מחודד, ברור ובעל ערך, הקמפיינים שאחר כך המשרד יעלה יישאו פרי הרבה יותר מאשר עבודה טקטית של העלאת דף נחיתה גנרי שמנותק מהסיפור הייחודי של העסק.
שלב שלישי של עבודה עם חברת פרסום דיגיטלי – הם מביאים לך את התוכן לאישור, אתה מאשר!
מה יהיה התוכן? ומה תהיה המדיה למהלכי השיווק שלך?
המלצת תוכן כוללת מענה לשאלות כמו איך ייראה האתר – מה כתוב בו, איך הוא מעוצב, באיזו שפה גרפית נשתמש, איך נראה דיוור, פוסט?
המלצת מדיה כוללת מענה על השאלות – מה התקציב המומלץ? מה תמהיל המדיה? מה צפי הלידים? עלות ביד צפויה? כמה זמן נהיה באוויר? מה היחס בין ליד לליד אפקטיבי וכיצד כל עסק מגדיר את ממדי האפקטיביות שלו ללידים?
למעשה בתהליך של חודש וחצי – חודשיים, תפקידה של חברת הפרסום הדיגיטלי, הוא להביא לך כמויות עצומות של תוכן, כדי שתוכל לראות בדיוק, כיצד האסטרטגיה השיווקית שהמליצו לך עליה בשלב הקודם, קורמת עור וגידים לתכל'ס .
כאן תקבל בנקים של תוכן לפוסטים בפייסבוק, לדיוורים, ולחלקים באתר. תפקיד חברת הפרסום הדיגיטלי, הוא לייצר בנקים של תוכן, כדי שתוכל לשפוט סדרה של תכנים וקל יותר לעשות כן, באמצעות סדרת תכנים מאשר דוגמא של תוכן בדיד.
מה אתה עושה? מאשר
העבודה שלך כלקוח היא לאשר את הבנקים של התוכן שמסבירים איך העסק ייראה ידבר ויתנהג למול הקהלים שלו. בין אם זה דרך פוסטים ברשתות החברתיות, דיוורים, מצגות, דפי נחיתה ועוד.
זו למעשה העבודה המשמעותית והשונה ביותר בעשייה השוטפת שבינך לבין חברת הפרסום הדיגיטלי. זו עבודת התנעה של טון, סגנון ומסר שילוו אותך. כאן עובדים על המיצוב והבידול שלך, על השפה הגרפית ועל כל האמצעים בהם תתקשר עם הקהלים שלך. בשלב זה כבר תוכל להבין כיצד הולכת להיראות הנוכחות שלך ברשת. וזה השלב האחד לפני האחרון שהוא ההפצה במדיה.
שלב רביעי של עבודה עם חברת פרסום דיגיטלי – הכנה לעלייה במדיה
בניגוד לעבודה עם משווקי PPC, חברת פרסום דיגיטלי תדאג לכל ההיבטים שיעזרו לך לקצור את הליד ולא רק לקבל אותו. חברה טובה לפרסום דיגיטלי, תדאג שיש לך תסריטי שיחה ברוח, בטון ובמסר שאישרת, שיש מערך תפעולי שיודע לתפעל את קליטת הליד ושיש חומרי מרקום שנבנו במיוחד לאנשי המכירות לצורך קליטת הליד.
דוגמא למוצרי התוכן של משפך שיווקי
אנחנו למשל חולשים על כל המשפך הזה –
- יצירת תסריטי שיחה והדרכות לאנשי המכירות בהתאם למיצוב ולמסרים שהגדרנו בנכסים הדיגיטליים
- עיצוב וכתיבת וואטסאפים ממותגים לשליחה לליד עבור חברות B2B
- בנייה של ברושורים דיגיטליים לשליחה לליד לפי מסלול ההתעניינות שלו – כך אנו בונים תוכן לכל תרחיש ומנחים את אנשי המכירות איזה תוכן יישלח, לאיזה תרחיש של ליד
- וכמובן סיוע בהטמעת מערכות CRM שיקלו על עבודה המעקב אחר לידים.
השלב החמישי והחגיגי של עבודה עם משרד פרסום דיגיטלי - העלייה במדיה!
עכשיו אפשר לעלות במדיה עם קמפיינים שהוגדרו לפי קהלי המטרה של העסק והצרכים השיווקיים של הקמפיין.
תמהיל מדיה שמובא לאישורך, יכלול את המדיות הרלוונטיות למסר ולקהל שלך. כל עליה במדיה מלווה בדוחות, בקרה ואופטימיזציה יומיומית. במקביל לעלייה במדיה, הלקוח יאשר את כל חומרי התוכן הנלווים לקמפיין – דיוור אוטומטי ראשון לשליחה לליד שמילא פרטים בטופס, דיוור שני, הפוסט שיעלה ברשתות באותו זמן וכיו"ב. כל מהלך פרסומי במדיה יגובה בתוכן רלוונטי בכל הנכסים הדיגיטליים של העסק – ברשתות, בדיוורים ובאתר.
מפה העבודה עוברת למוד "שוטף", החוזר חלילה על התהליך שתואר כאן.
בפועל, תמיד מתגלים צרכים אד הוק כמו הכשרת אשת מכירות, עדכון תסריט שיחה, הכנת מצגת וכיו"ב. חברת פרסום דיגיטלי טובה, תהיה זו שתלווה אותך בכל צורך שיווקי דיגיטלי ולפעמים מחוץ לדיגיטל.
לסיכום, מה נדרש ממך בלקוח להצלחת תהליך העבודה עם חברת פרסום דיגיטלי?
כשאתה שוכר את שירותיה של חברת פרסום דיגיטלי, שכרת למעשה מנהל/ת שיווק, כותב תוכן, מעצב גרפי, מנהל PPC ומתכנת. מול כל הזרועות הללו עליך לעבוד והכוונה כאן היא לאשר או לא לאשר ולנמק, את התוצרים שהם מכינים עבור מאמצי השיווק.
כמה טיפים לפני סיום
כמה טיפים שיעזרו לך כלקוח לגרום להצלחת הפעילות המשותפת:
- תהיה זמין לאישורים – זכור כי תגובה מהירה ממך גוררת תגובה מהירה מצד חברת הפרסום הדיגיטלי
- שאל שאלות – תפתח את הראש ותבין את תהליך העבודה ואת התוצרים שנבנו כך ולא אחרת, בהתאם לאסטרטגיה שהוצעה לך. אם חלק מהפעילויות או המונחים לא ברורים לך, שאל! זה בסדר ורצוי לשאול. לקוח שבקיא בפעילות הדיגיטלית הוא לקוח שמאפשר זרימה פורייה של מידע להצלחת השיווק.
- תן משוב אמיתי – במיוחד בחודשים הראשונים לעבודה המשותפת, אין כמו משוב ממך בעל העסק שיודע ומכיר כל פיפס במהות הייחודית של העסק שלך- העבר אותה למי שיתרגם את העסק שלך לשיווקית, על מנת שתצא לאור במדיה, מדויק ככל הניתן.
- זכור כי אתה וחברת הפרסום הדיגיטלי ששכרת, עובדים ביחד!
לסיכום,
בכתבה הזו, דיברנו על השלבים העיקריים שבעבודה עם חברת פרסום דיגיטלי. אתם רואים שבתווך, נחלצו גם ההבדלים המשמעותיים בין היקפי העשייה של חברת פרסום דיגיטלי לבין עבודתו של קמפיינר. המלצה שלנו? שאל את עצמך איך תרצה להתקדם השנה ובחר את הספק שלך בהתאם😊
עוד כתבות על שיטות עבודה בשיווק דיגיטלי
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינבר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים