מחפשים מנהל עסקים שיווק ופרסום? למה המשרה הזו לא משרתת אתכם?
אם אתם מחפשים מנהל עסקים שיווק ופרסום לעסק שלכם, הכתבה הזו באה לעשות סדר ולהגדיר מה חשוב שתחפשו ומה חשוב שלא תחפשו. כי באמת של החיים, מי שמחפש אדם אחד שיודע הכל ויותר מזה – מתפעל הכל, לרוב ייתקל במפח נפש כשיגלה שאין חיה כזאת.
עבור בעלי עסקים רבים, רק הרעיון של לקבל את כל השירות של מנהל עסקים שיווק ופרסום ממשרד שיווק חיצוני, מעוררת בהם סלידה. אפשר להבין את הצורך לשכור מנהל עסקים שיווק ופרסום, שבקיא בכל פיפס בעסק, ועובד בממשקים מרובים עם הצוות של העסק.
לרוב בעלי עסקים חושבים שאדם כזה, יכול להיות רק אדם שהינו עובד שכיר של החברה. פה מתחילה כרוניקה ידועה של טעויות, שעליהן אדבר בכתבה הזו. אז מראש, אני מבקשת סליחה אם אני הולכת לעצבן מישהו. בכתבה הזו אפרוש בפניכם את תפיסת עולמי ותפיסת עולמם של רבים מהעסקים שהתקדמו לעבודה בעולם החדש. אני גם אתן דוגמאות שגיבשו את התובנות שאדבר עליהן – מאותם עסקים שאני פוגשת, עם אותו הלך חשיבה.
בכתבה הזו נצייר תרחיש של הכרוניקה הידועה מראש, כאשר בעל עסק מתכוון לשכור לעבודה מנהל עסקים שיווק ופרסום. כרוניקה שאני לא בטוחה שבעלי עסקים ישבו וחשבו עם עצמם, מה הניע אותה? ואילו כשלים התחוללו בתהליך קבלת ההחלטות שלהם?
אתם מחפשים את "ה-כ-ל" באיש מקצוע אחד מתחום השיווק, כי אתם רוצים לחסוך וזה מובן
לאינסטגרם, גם יודע להעלות לכם קמפיינים, גם בעל כשרון כתיבה ויודע לכתוב לכם כתבות לבלוג והוא מבין SEO וכותב נכון, תחת חוקי הקידום האורגני.
אתם מרגישים שהכל בשליטה ועל כל ענין של שיווק דיגיטלי – יש למי לפנות. עכשיו דמיינו רופא כזה. כזה שיודע גם לטפל בשפעת וגם לנתח אפנדיציט אם חלילה צריך. ויודע גם לטפל בנקע ברגל. נשמע הגיוני?
משום מה, כשזה מגיע לשיווק דיגיטלי, עסקים חושבים שהקופסה השחורה הזו של "שיווק דיגיטלי", היא בעצם תחום ידע אחד. אבל האמת היא, שיש כל כך הרבה תחומים של שיווק דיגיטלי, עד שהיומרה לחפש מישהו אחד שיודע "הכל", היא בלתי אפשרית, ממש כמו בדוגמת הרופא. אבל יש אור בקצה המנהרה. המשיכו לקרוא:)
הטעות שלכם היא שתתקעו עם ביצועיסט בשיווק לעסקים שלא יודע "ה-כ-ל"...
אז מה קורה אם אתם מנסים להביא מנהל עסקים שיווק ופרסום שיודע הכל? אתם כבר התחלתם מנקודת ההתפשרות במקרה כזה: התפשרות עם העובדה שאולי כשרון כתיבה גדול אין פה והכתבות שלכם יהיו אינפורמטיביות וחסרות אישות. אולי התפשרתם על החלום שיש לכם לשפר את האתר, או אולי התפשרתם על העובדה שאותו מנהל עסקים שיווק ופרסום, לא ממש יודע לצלם סטוריז או מבין סושייל. תמיד יש משהו להתפשר עליו, כאשר שוכרים לעבודה אדם אחד שהינו מולטי דיסציפלינרי. וזה מה שמוביל אותי לסעיף הבא:
האדם המולטי דיסציפלינרי - אילו אנשים אלה ומה הם יודעים לעשות בפועל?
אנשים מולטי דיסציפלינריים, הם אנשים שיודעים קצת מהכל. ומי יודע קצת מהכל? נכון, מנהלים.
לרוב אלה מנהלים במשרדי פרסום לשעבר, או בחברות שיווק דיגיטלי. לרוב אלה מנהלים שיצאו לעצמאות והם יודעים את עולמות הקריאיטיב, האסטרטגיה השיווקית, ה – SEO ועוד. הם מעולים בקשר עם לקוחות ולרוב הינם טיפוסים מקדמים, ידידותיים ובעלי ראש יצירתי.
נשמע טוב, אבל יש בעיה אחת. לרוב אנשים מולטי דיסציפלינריים, יודעים לנהל ופחות נוח להם בחלקים של ה"hands on ", קרי העבודה בפועל – אשכרה לשבת ולכתוב את הפוסט, או את הכתבה או להעביר שעות על עיצוב גרפי. הם הרי יודעים "קצת מהכל" וכל משימה תיקח להם שעות, אז הם מעדיפים לנהל.
בעל עסק ששוכר לעבודה מנהל עסקים שיווק ופרסום שהינו בדיוק כזה – מולטי דיסציפלינרי, יגלה די מהר, שיש להוציא תקציבים נוספים על מנת שאותו אדם יפעיל כותבת תוכן, מעצבת גרפית, ייוועץ במומחים לסושייל ועוד. תקציב השיווק של חברה כזו ירקיע שחקים, למרות שמי שיושב בראש המחלקה הוא אדם מיומן ובקיא. זה קורה משום שיש כאן חשיבה על יכולות, אבל לא על אופן הביצוע שלהן.
אז בואו נסכם את שתי האופציות שהיו לנו עד עכשיו:
שתי כרוניקות לשכירת מנהל עסקים שיווק ופרסום בתוך החברה (In house)
האופציה הראשונה שסקרנו, היא כאמור, לקחת ביצועיסט ולהתפשר על חלקים שהוא פחות יודע לעשות. במקרה כזה למעסיק לעולם לא תהיה תחושה שנושא השיווק בידיים טובות והוא יאלץ להקדיש מחשבה ותשומות ניהוליות לאותו עובד, למרות שאין לו פעמים רבות כלים כדי לבדוק אפקטיביות של פעילויות. הוא יודע לבדוק רק תוצאות. אך בהיעדר הכוונה לאותו עובד, הכרוניקה של כשלון בתפקיד, ידועה מראש.
האופציה השנייה שדיברנו עליה, היא לקחת "תותח על", איש מולטי דיסציפלינרי שיודע הכל והיה בכל מקום. במקרים כאלה לרוב (אם כי יש פעמים שזה לא כך), אותו אדם מרגיש באזור הנוחות שלו יותר כשהוא מנהל ופחות כשהוא מתפעל.
היכולות יהיו בשמיים, אך הביצוע לא תמיד יענה ליכולות ומכאן בעל העסק יצטרך לקחת החלטה – האם לגבות את אותו מנהל עסקים שיווק ופרסום בעובדים פרילנסרים בתחומי תוכן, עיצוב וקידום? או האם נדרשת חשיבה אחרת לגמרי, על האדם למשימה ועל הוצאות שמחלקת שיווק של חברה צריכה באמת להוציא?
למה הכרוניקה הזו של שתי האופציות הללו קורית שוב ושוב ושוב?
הצורך בשליטה הוא אינהרנטי לכל יזם ובעל עסק
בעלי עסקים. מצד אחד אתם רוצים מישהו in house, כי אתם לא בקיאים בתחום השיווק והפרסום וחושבים בטעות שאם תהיה לכם שליטה על ניהול הזמן של העובד, או בקרה על מה אותו מנהל עסקים שיווק ופרסום עושה, תהיו יותר בשליטה.
הרעיון לתת למישהו לחיצוני לנהל ולתפעל לכם משהו שאתם לא בקיאים בו, הוא זה שבפועל גורם לכם לחפש עובד שיעבוד בתוך החברה ואתם מוכנים לקבל כברירית מחדל את אחד מהכשלים שדיברנו עליהם בחלק הקודם. לא ככה?
כמנהלים אתם יודעים למדוד תוצאות. אם תביאו עובד מולטי דיסציפלינרי, תגלו שכדי להביא תוצאות, אותו אדם צריך גיבוי של צוות מתפעל. אם תביאו ביצועיסט, יהיו לכם אמנם כלים למדוד תוצאות אבל לא את הכלים למיטוב התוצאות. בעיה.
ומתבקשת הערה – אני מציירת את התרחישים הללו כי אני מכירה אותם מקרוב. זה הסיפור של כל בעלי העסקים שאני פוגשת, שמהמרים עלינו אחרי שעברו את הסבב הזה.
אז מה השלב הבא בסבב שלכם לגיוס מנהל עסקים שיווק ופרסום?
השלב הבא, יהיה בכל זאת לחשוב על להוציא את הפעילות שלכם החוצה למשרדי פרסום ושיווק דיגיטליים. אתם תחשבו על זה, אבל לא באמת תרצו את זה. ייקח לכם זמן לעכל. בתרחיש הפסימי, אתם עלולים לגלות שההיצע שמוצע לכם הוא או קמפיינר ביצועיסט שיודע פרסום PPC, או משרד פרסום ששוב יזכיר לכם את אותו עובד מולטי דיסציפלינרי במשכורת גבוהה, אבל הביצוע יירד לתקציבאית מתחילה.
עם זאת, זה לא תמיד ככה. דווקא משרדי פרסום ושיווק דיגיטליים טובים, מציעים לכם שותפות אסטרטגית, יכולת ביצוע מוקפדת בכל הבטי השיווק, מעיצוב גרפי ועד ניהול קמפיינים וכתיבת תוכן. הם יציעו לכם אסטרטגיה שיווקית פורצת דרך ואם הם טובים, אתם יכולים לגדול איתם כשותפים לאורך זמן.
אבל יש מחיר.
המשרדים הטובים שעושים "הכל", ייקחו לכם ריטיינר של עשרות אלפי שקלים בחודש. ממש לא עלות המעסיק שהייתם משלמים על עובד שכבר הוכיח לכם שזה לא מה שאתם צריכים, כדי לראות גידול. בעיה.
הפתרון טמון במודל העבודה במשרת פרסום ושיווק
וכמה שאני רוצה לכוון ולומר לכם שהפתרון טמון ביכולות העל חלל שלנו, האמת היא שבמקרה הזה השיטה ומודל העבודה, חזקים אפילו יותר מסך הכישרונות של החברים בחברה כמונו. אז בואו נתחיל בהצגת הפתרון:
חשבו למה אתם רוצים לשכור מנהל עסקים שיווק ופרסום?
רק בהגדרת התפקיד גלומות בעצם היכולות המולטי דיסציפלינריות שאתם מבקשים – מישהו שיודע גם שיווק גם פרסום וגם מבצע את העבודה תכלס – דואג (או מייצר) את הברושורים, הקטלוגים, הבאנרים המצגות, מעדכן את האתר, מטפל בכל התוכן (או גם יוצר אותו) וכן הלאה.
בואו נחפור במניע שלכם...
אם אתם מבקשים להעסיק עובד אחד שיודע "הכל", קרוב לוודאי שאתם מנסים לאתר שתי ציפורים, הפעם ביד ולא על העץ – והסיבה היא שאדם אחד שיודע הכל, יעלה לכם פחות. כך תוכלו למעשה לחסוך עלויות של שלושה או יותר נושאי תפקיד, בתפקיד אחד כולל.
ומה אם היינו אומרים לכם שאנחנו מהווים את אותו מנהל מולטי דיסציפלינרי, אבל עם תועלת אחת ברורה? אנחנו לא רק מנהלים. אנחנו מבצעים הכל בפועל, וכל זאת בעלות של חצי ממה שהייתם משלמים לאותו עובד מולטי דיסציפלינרי.
בשיטת העבודה שלנו, אנחנו משמשים כמחלקת השיווק, הפרסום והמרקום של לקוחותינו. זאת הסיבה, שלא רק אני מתפעלת את BlogAbout ואני מעסיקה במודל פרילנס צוות של 6 אנשים על בסיס קבוע. (אותו צוות שמלווה אותי, די מהקמת החברה ב – 2016).
אנחנו יודעים שעסק צריך הכל: גם חשיבה וגם ביצוע. גם מילים יפות לקריאיטיב, גם רעיונות לעיצובים ובעיקר אסטרטגיות שיווק שיודעות למכור יותר. אבל בסוף, אנחנו יודעים שחשוב שיהיה את מי שישב בלילה על בלת"ם ויוציא באנרים חדשים, או יספיק לכתוב כתבת יח"צ שהברזל שלה חם וחייבים להגיש אותה עכשיו.
השיטה שלנו עובדת, כי יש לנו תנועה הולכת וגדלה של עבודה כצוות פרילנסרים. הלקוחות שלנו נהנים משירות איכותי של מומחים בתחומם, שמעניקים לעסק את אותו קונספט של מנהל מולטי דיסציפלינרי, שהפעם באמת יודע הכל ולא קצת מכל דבר – משום שאותו מנהל מורכב מ 6 אנשי מקצוע המומחים בתחום ספציפי. זו הדרך באמת לדעת הכל כמו שצריך וחשוב מזה – לתפעל את כל הידע הזה לידי ביצוע. כל זאת בעלות שמספקת מאוד את הלקוח (וגם אותנו).
לסיכום
מקווה שנהניתם מתרגיל הכרוניקות שביצעתי: ) המטרה הייתה להעביר אתכם את הסף, לעבר חשיבה של עבודה בעולם החדש – פרילנס, מיקור חוץ, מולטי דיסציפלינרי… היום עובדים עם מומחים בנישות ואיזה מזל שיש גוף כמונו, שמאגד את כל הנישות לתפקיד אחד שפשוט נותן הכל.
מוזמנים לפנות אלינו ולהתקדם איתנו לשלב הבא בגידול במכירות
עוד בנושא מנהל עסקים שיווק ופרסום...
כל הזכויות שמורות לBlogAbout בע"מ.
אין לשכפל, להעתיק, לצלם, להקליט, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך אחרת כל חלק שהוא מהחומר באתר זה.
שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול באתר זה אסור בהחלט אלא ברשות מפורשת בכתב מהמחבר.
כותבת המאמר:
עירית מזא"ה גבלינגר, בעלים ומנהלת לקוחות BlogAbout
מוכנים לגדול? השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ
מה ההבדל בינינו לבין כל השאר? ספרנו 15 הבדלים…
שירות צמוד יומיומי, המומחיות שלנו היא באסטרטגית תוכן ושיווק, צוות קבוע שמכיר כל פיפס בעסק שלך, תקשורת נוחה עם אשת קשר אחת, ידע ויכולות וורסטיליות שלא תמצא אצל מתחרים, הסכם לא מסנדל, אנחנו עובדים לטווח ארוך ולכן נותנים את הנשמה, אנחנו יוזמים ולא מחכים שיתנו לנו בריפים, הידע שלנו מבוסס ומוסמך, אין הגבלה או תמחור נוסף על כמות קמפיינים או על פלטפורמות, שיטת "הכל כלול" אצלנו היא שיטה יוזמת (בניגוד למשרדים אחרים- יודעים… באנו משם), ההשקעה שאתה משקיע היא קבועה בלי אותיות קטנות, אתה לא צריך לנהל אותנו, אנחנו בגובה העיניים.
בעבודה איתנו, גם אתה תדע לשלוף 15 תועלות על העסק שלך, שמבדלות ומוכרות עבורך, בתסריטי השיחה, באתר, בחתימות מייל, בחומרי המרקום ובקמפיינים.
איך תגדלו השנה?
לקוחות ממליצים