יש לנו ניוזלטר חודשי ממש שווה:)
הירשמו לניוזלטר של BlogAbout. אני משתדלת לעדכן, לרענן, להביא דוגמאות מהשטח וליצור לכם תוכן איכותי, אחת לחודש.
הפקות וידאו לעסקים** הן הכלי החזק ביותר להעברת מסרים מורכבים בצורה נגישה וידידותית. וידאו הוא התוכן הרלוונטי ביותר היום להעברת מסרים מיידעים, מורכבים או מסבירים. אני מפיקה וידאו בהפקות מקצועיות מלאות – מהתסריט ועד העריכה הסופית.
ההפקות שלי כוללות הפקות שטח מורכבות, הפקות אולפן, סרטי הסבר, סרטי עדויות (טסטמוניאלים), ואנימציות. אני גם משלבת בסרטונים קליפים של אנימציה כדי למתג ולהדק את חוויית הצפייה.
→ להסבר שירותים ומוצרים מורכבים.
→ בניית אמון ואמינות חברתית
→ הצגת החברה והצוות
→ להסבר מושגים מורכבים
רוב החברות נמנעות מהפקות וידאו בגלל החשש מעלויות גבוהות. הן צודקות – משרדי פרסום לוקחים סכומים גבוהים על הפקות ועריכה. מצד שני, צילום חובבני בסמארטפונים לא יעבוד ללא מעטפת נכונה של קונספט, תסריט ועריכה מקצועית.
בהפקה זו, השתמשנו בשתי מצלמות ושיחקנו עם הזוויות, כדי להעניק עניין לאורך הסרט שהוא הסברי ודורש קשב. שילבנו גם כתוביות להעצמת מסרים חשובים. הכל עלינו – התסריט, ההעמדה, הבימוי ההפקה, העריכה והצילום.
אם מדובר בסרטוני אווירה או תיעוד, אנחנו מגדירים בכלליות שוטים מרכזיים ויוצאים ליום הכנה לשטח שנצלם בפועל.
בדוגמא כאן- סדרת סרטונים שהפקנו למכתב בקליק של דפוס בארי – כאן נעזרנו בשחקנית פרלה דנוך הקורעת וכתבנו לה סדרת מערכונים מצחיקים, שיסייעו להעביר מסר מורכב יחסית של שירות B2B לעסקים.
אחרי שהגדרנו את המטרה העסקית והחלטנו על קונספט להפקת הווידאו, אנחנו דוגרים על הקונספט ועל התוכן. כאן לקוחותינו מקבלים מאיתנו תסריטים כתובים ליום הצילום. אם מדובר בדיבור ישיר למצלמה – יש פתרונות כמו טלפרומפטר שיחסכו לדובר את הצורך ללמוד טקסט בעל פה. בשטח, אנחנו אף פעם לא מתעקשים על טקסטים בעל פה אלא נותנים לדובר לזרום במילים שלו.
הגדרת מטרות וקונספט
קובעים למה אנחנו יוצאים להפקה
כתיבת תסריט וסטורי בורד
הכנה מפורטת לצילום
הכנה ליום הצילום
ארגון מוקדם למיקסום היעילות
יום הצילום
הפקה מקצועית ויעילה
עריכה ומוצר סופי
יצירת המוצר הסופי המלוטש
מה כלול בשירות השוטף? כל מה שקשור לתוכן ואסטרטגיה – עלינו: פיתוח קונספט ורעיון יצירתי, כתיבת תסריט מלא, הכנה ליום הצילום, בימוי והפקה ביום הצילום, ייעוץ ותכנון הפצה,
תשלום רק עבור:
התוצאה: במחיר של אלפי שקלים בלבד, אפשר להפיק בנק של סרטוני וידאו שישרתו את החברה למשך חודשים ועד חצי שנה. הסרטונים האלה הם נכס להפצה ברשתות החברתיות, באתר, בוואטסאפ ובכל מקום.
בעברי הייתי מנהלת תוכן שיווקי בחברת מדיה גדולה ועסקתי ביצירת תוכן וידאו למותגים מובילים כמו קוקה קולה, DHL ולוריאל.
ב-2006 הקמתי את החברה הראשונה שלי – לפני פייסבוק ויוטיוב, כשהאינטרנט עוד היה בחיתוליו. הרעיון היה לייצר סרטונים קצרים ומצחיקים לאינטרנט עם שילוב מסרים שיווקיים – קונספט שהיום מוכר מטיק טוק, אבל אז היה חדשני למדי.
המערכונים שהפקתי שודרו יום יום במאקו וב-ynet, מה שיצר חשיפה רחבה ללקוחות המפרסמים. הניסיון הזה בפיוניריות של וידאו שיווקי לאינטרנט נותן לי היום פרספקטיבה ייחודית על איך ליצור תוכן וידאו שפועל במרחב הדיגיטלי.
עלות הפקת וידאו נעה בין 4000-6000 ש"ח ליום הפקה מלא, תלוי בהיקף ובמורכבות. אבל- הפקות ימי צילום ללקוחות השוטפים הם חלק מהריטיינר ואינם כרוכים בעלות נוספת. המחיר כולל קונספט, תסריט, בימוי, צילום ועריכה מלאה. מיום צילום אחד אני מפיקה 10-18 סרטונים שונים – זה הופך את העלות הממוצעת לסרטון למשתלמת מאוד. הסרטונים משמשים כנכס שיווקי לחודשים רבים ברשתות חברתיות, באתר, בוואטסאפ ובקמפיינים ממומנים. זו השקעה חד-פעמית שמחזירה את עצמה מהר מאוד.
הבחירה תלויה במטרות העסקיות ובקהל היעד. חברות B2B עם שירותים מורכבים זקוקות לסרטי הסבר שמפרקים תהליכים מסובכים לחלקים פשוטים. חברות עם בסיס לקוחות חזק יפיקו תועלת רבה מטסטמוניאלים ועדויות. חברות שצריכות לחזק מיתוג מתאימות להן סרטי תדמית וחברה. נושאים טכניים מאוד מורכבים עובדים מעולה באנימציה. אני עושה ניתוח ראשוני של החברה, הקהל והמטרות כדי להמליץ על הסוג המתאים ביותר. אגב – הפקות מורכבות שכוללות אנימציה או עריכה מורכבת כמובן מבוצעותצ עם ספקי שירות יעודיים ומתומחרים בהתאם.
התהליך המלא לוקח 3-5 שבועות מתחילת העבודה ועד המוצר הסופי: שבוע ראשון – פיתוח קונספט וכתיבת תסריט מפורט, שבוע שני – הכנות טכניות ולוגיסטיות ליום הצילום, יום הצילום – בדרך כלל יום עבודה מלא אינטנסיבי, שבועיים אחרונים – עריכה מקצועית, הוספת גרפיקה וכתוביות, ואישורי לקוח. במקרי דחיפות אפשר לזרז התהליך בתיאום מראש, אבל חשוב לא לוותר על איכות למען מהירות.
הכנה נכונה ליום הצילום קריטית להצלחה. אני מכינה את הלקוחות שלי עם הדרכה מוקדמת וחזרות על התסריט, יעוץ לתלבושת(צבעים אחידים, הימנעות מפסים ודפוסים), הכנה מנטלית לדיבור מול מצלמה, ותיאום לוח זמנים מפורט. אני ממליצה על לילה טוב של שינה לפני הצילום, ארוחת בוקר קלה, והגעה מוקדמת למקום. במהלך הצילום אני מנהלת את התהליך ברמה מקצועית כך שהדוברים ירגישו בנוח ויתנו את המיטב שלהם.
סרטוני וידאו מקצועיים משפיעים על המכירות בכמה דרכים מוכחות: בניית אמון – לקוחות סומכים יותר על חברות שמציגות את עצמן בוידאו איכותי, הסבר פשוט של מורכבות – שירותים מסובכים הופכים נגישים וברורים, שיפור המרות – וידאו באתר משפר דרמטית שיעורי המרה, יתרון תחרותי – וידאו מקצועי מבדיל אתכם מהמתחרים שאין להם, ונכס ארוך טווח – הסרטונים משמשים שנים רבות בפלטפורמות שונות. הלקוחות שלי מדווחים על שיפור של 30-50% בכמות ואיכות הפניות לאחר השקת סרטוני הווידאו.
הירשמו לניוזלטר של BlogAbout. אני משתדלת לעדכן, לרענן, להביא דוגמאות מהשטח וליצור לכם תוכן איכותי, אחת לחודש.
היי אני עירית מזא"ה גבלינגר ואני יוצרת (המון) תוכן B2B מקצועי עם למעלה מעשור של ניסיון בהפיכת מידע טכני , תהליכי, שירותי ומקצועי מורכב למסרים שיווקיים אפקטיביים. זכיתי במכרזים בינלאומיים, הובלתי קמפיינים במשרדי פרסום מובילים ואני מפעילה את BlogAbout החל מ2018. ממחקר ופיתוח ועד יישום דיגיטלי מלא, תוך שימוש בכלים מתקדמים, פרילנסרים כמוני וגישה אסטרטגית המבוססת על הבנה מעמיקה של צרכי עסקי B2B.